Pagini

vineri, 15 aprilie 2011

Ciocolata de casa

Am primit niste lapte praf de curand si m-am hotarat sa fac ciocolata de casa...stiu ca mama ne facea cand eram mici..si era atat de buna....Am cautat eu ce am cautat pe net printre miile de retete, si am ales-o pe aceasta: sursa
In reteta originala erau si alune sau nuci, eu am facut-o simpla, asa a fost cererea.
Ingrediente: 150 ml apa, 400 grame zahar, 100 g unt topit si racit (eu am folosit margarina), 250g  lapte praf, 50 g cacao, 1 esenta vanilie sau rom, alune, nuci etc
Mod de preparare: Laptele praf se amesteca cu cacao. Intre timp, se pune la fiert apa cu zaharul. Se amesteca pana se dizolva zaharul. Se lasa sa fiarba la foc mic, pana siropul e gata. Acum depinde de fiecare cum doreste sa ii iasa ciocolata. Daca se vrea o ciocolata moale, care poate fi pusa intre foi de napolitana, se lasa siropul sa fiarba mai putin, si sa fie mai lichid. Daca se vrea sa se poata taia in bucati, se lasa mai mult la fiert, pana e mai gros. Eu am verificat siropul in felul urmator. Am luat siropul cu o lingura si am picurat intr-un pahar cu apa rece. Cand  picatura a ramas intreaga in pahar (nu s-a imprastiat), tunci am luat siropul de pe foc. In linkul pus de mine (sursa) se explica foarte bine.
Dupa ce luam siropul de pe foc, adaugam laptele praf in transe, pana se omogenizeaza. Adaugam untul si esenta si amestecam bine. Se pune compozitia intr-o tava unsa cu unt, se niveleaza si se da la rece. La mine a fost destul de groasa compozitia si s-a amestecat mai greu, probabil am fiert un picut mai mult siropul decat era necesar.
Si acum, pozele cu ce a iesit:




A fost delicioasa! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!