Pagini

luni, 14 decembrie 2009

Fursecuri "bob de cafea"

Colindând pe culinar în căutarea unor reţete de prăjituri pentru Crăciun, am dat peste această reţetă de fursecuri. Şi cum "suna" bine, am executat-o aseară. Să vad, dacă iese ceva bun, o sa le fac şi de sărbători, pentru ca sunt şi persoane cărora nu le plac prăjiturile cremoase.
Să purcedem aşadar. Avem nevoie de 150-180 g unt moale (eu am folosit margarină Rama), 60 g ciocolată, 90 g zahăr, 30 g cacao, 300 g făimă, 1 linguriţă praf de copt, 2 linguriţe ness dizolvate într-o lingură lapte fierbinte.
Ciocolata se topeşte la baie de aburi (eu la microunde). Se lasă să se răcească puţin. Untul se freacă spuma cu zahărul, se adaugă ciocolata topită, ness-ul dizolvat. Se adaugă si făina amestecată cu cacao si praful de copt şi se omogenizează, compoziţia devenind un aluat puţin sfărâmicios.. Acesta se înfăşoară într-o folie şi se dă la rece cam o oră. Apoi se scoate din fridiger si se iau bucăţele din aluat, formând biluţe, care se turtesc puţin şi pe o faţă se imprimă o dungă, cu lama unui cuţin, să semene a bob de cafea. Se pun pe tavă pe hârtie de copt si se coc 10-15 minute la 160 grade Celsius.

Aici erau gata de băgat în cuptor.


Proaspăt scoase din cuptor.
Sunt bune (pe Ştefan nu-l mai puteam opri aseară din mâncat), dar parca trebuiau un pic mai dulci, aşa ca data viitoare o sa le pun mai mult zahăr. Şi pentru a le îndulci un pic pe acestea (câte au mai rămas), le-am făcut o baie de glazură de ciocolată, iar la final arată aşa:






2 comentarii:

  1. In sfarsit! Ma bucur ca-ti pot lasa un mesaj. Cred ca nu au parut asa de dulci de la ness si de la margarina. Untul, indiferent de ce scrie pe pachet la noi nu in alte parti, are putina sare. Sarea potenteaza si accentueaza gustul de dulce. Si zaharul nu prea mai este dulce, ca este prea rafinat cred. Dar, au trecut testul lui Stefan si testul copiilor este litera de lege.
    Felicitari pentru blog si astept, dupa sarbatori, cat mai multe retete.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, acum ma tot uit dupa retete sa vad pe care sa le fac de Craciun, aparatul foto este incarcat, asa ca...mai sunt cateva zile si ma apuc de treaba!

    RăspundețiȘtergere

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!