Pagini

joi, 10 decembrie 2009

Reteta pasta de zahar

Dupa cum ati vazut, multe torturi sunt imbracate in pasta de zahar.Reteta o am de pe forumul culinar.ro, de la o doamna deosebita, Adriana Nicoleta care a impartasit tuturor aceasta reteta si m-a ajutat de fiecare data cand a fost nevoie. Reteta este urmatoarea:
Pasta de zahar este facuta din zahar pudra in proportie de 450 de grame (atentie nu zahar tos facut pudra de voi in robot ci zahar pudra cumparat deoarece contine amidon care e indispensabil pentru reusita acestei paste) amestecat cu 30 ml apa, 5 gr gelatina, 50 gr glucoza.
Se pune gelatina in apa, se lasa sa se umfle, se pune pe foc ca sa se dizolve si se adauga glucoza. Nu trebuie sa fiarba, trebuie numai sa devina lichid.
Se amesteca apoi cu zaharul si se lucreaza ca un aluat, daca se lipeste se adauga zahar, daca e prea tare se adauga apa, se lucreaza ori cu zahar presarat mereu pe masa de lucru ori cu amidon, asta ca sa nu se lipeasca.
Se intinde cu sucitorul ca un aluat, cind incepeti sa faceti treaba asta trebuie sa nu va intrerupeti pentru ca pasta cum trece timpul cum se intareste si nu mai e maleabila.

Asta este reteta. Din experienta mea va impartasesc cateva sfaturi:
  1. Sa aveti la indemana mai mult zahar pudra, eu folosesc in general zahar pudra Margaritar la 500 g, dar mie la o portie imi intra mai mult de 500 g zahar, pentru ca nu am cum sa masor glucoza, eu pun cam o lingura de miere, si framant pana nu se mai lipeste aluatul de maini.
  2. Glucoza se poate inlocui cu miere de albine sau energizant.
  3. Neaparat cerneti zaharul pudra printr-o sita deasa! Va asigur ca exista si zahar tos prin el
  4. Daca aveti un tort mai mare, faceti o portie dubla!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!