Pagini

vineri, 18 decembrie 2009

Turta dulce cu aroma de Crăciun!

În fiecare an, cu câteva zile inainte de sărbători, împodobim bradul de Crăciun. Şi pe lângă bomboane, globuri, beculeţe şi alte cele, am făcut şi anul trecut ceva fursecuri, prăjiturele, pe care să le agăţăm în brad. Anul acesta m-am decis să fac turtă dulce. Ca să se înmoaie şi să fie bună, trebuie făcută cu câteva zile înainte. Aşa că aseară am purces la executat turtă dulce. Şi le-am dat şi hăinuţă de sărbătoare. Dar înainte de a scrie reţeta trebuie neapărat să vă spun ultima perlă a lui Ştefan, m-am prăpădit de râs. După ce am copt turta am lăsat-o să se răcească şi între timp m-am dus să îl culc pe Ştefan, era deja trecut de 10 jumate. Şi povestindu-i la culcare de Moş Crăciun, cum vine el pe furiş şi lasă cadouri copiilor cuminţi, Ştefan mă opreşte şi zice: "ine Motu, ată cadoui i mee cată babiete", în traducere liberă însemnând: VINE MOŞUL, LASĂ CADOURI ŞI MERGE ACASĂ ŞI SE BĂRBIEREŞTE. De unde io fi venit ideea :))! Îl vede pe taică-su când se bărbiereşte, şi s-o fi gândind ca moşu având barbă, trebuie să se barbierească şi el :))
Şi acum să trecem la lucruri dulci, în primul rând poza de final:


Şi acum reţeta:
Ingrediente :
-500-600 g faina
-200 g zahar
-2 oua intregi + 2 galbenusuri
-9 linguri miere
-o lingurita scortisoara pisata;
- 1 praf de copt
- facultativ nuca, alune, migdale macinate; (eu am pus 3 linguri de nucă măcinată)
- coajă rasă de portocale

Preparare
Zaharul si mierea se topesc pe foc mic. După racire se adauga ouale, nuca, mirodeniile si praful de copt. După omogenizare se adauga treptat faina, până se ajunge la o consistenta favorabila, pentru a intinde o foaie de aprox 1,5 cm grosime. Dupa intinderea foi se decupeaza formele dorite. Eu am lăsat un pic aluatul la frigider. în folie. Se coc la fos potrivit. Albusul rămas se bate cu 200 g zahar, si se orneaza turta dulce.



Aici aluatul scos din frigider.


Steluţe pregătite de pus la cuptor.


Moşuleţi pus la uscat.
După ce se usucă se păstrează în cutii, iar peste câteva zile, când se vor înmuia, le voi trage o aţă prin mijloc, şi apoi le voi agăţa în brad. De fapt brazi, pentru că vor sta şi în bradul părinţilor, şi în cel al bunicului de la ţară.

3 comentarii:

  1. Frumusele foc! Ce turta dulce sugestiva! Iubita mea, ca debutanta in ale blogurilor culinare, nu ca experienta, te rog sa ridici un premiu care te asteapta la mine pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un premiu frumos te asteapta la mine pe blog.Sarbatori fericite!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc fetelor. Sunteti niste dragute! Am trimis premiul mai departe, bineinteles ca si voi il meritati!

    RăspundețiȘtergere

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!