Pagini

luni, 4 ianuarie 2010

Tort de ziua mamei

In fiecare an, pe 2 ianuarie, mama isi serbeaza ziua de nastere. Tortul este din start diplomat, este preferatul ei. Anul acesta am facut diplomat dupa reteta lissei,
Crema diplomat cum o fac eu:
-bat un litru de frisca tare si il las deoparte.
- 3 plicuri si jumatate de gelatina granule de dr.O se pun la inmuiat in apa calduta ( lapte sau suc din compot),le amestec pana se omogenizeaza.Asez castronelul in altul cu apa fierbinte si-l las deoparte .
-la 7 oua intregi,pun 14 linguri de zahar si le bat pe abur pana se face ca o smantana mai groasa.Cand este gata ,iau deoparte pun gelatina ,mai bat cu telul pt ca gelatina are tendinta de a se lasa la fund.Calduta o adaug la frisca si amestec usor cu o lg . de lemn;pun fructe,aroma (coaja de portocala ,sau lamaie si vanilie ,bucatele de ciocolata)si rastorn in ce forma trebuie .Las pana a doua zi .Daca tortul e mai mic fac 1/2 din cantitati sau .. dublu ori triplu ,depinde de marimea tortului. -citat de pe blogul lissei
Eu am facut compozitia din 6 oua si crema a fost roz, pentru ca am folosit gelatina foi rosie.
Dar la forma, anul acesta m-am gandit sa fac ceva mai special, sa o surprind in mod placut. Si am reusit.

 
si sarbatorita

4 comentarii:

  1. Mai, mai, Diana, m-ai lasat praf!!!
    E clar, ai un talent special la torturi si muuuulta imaginatie!
    felicitarile mele! E superb si sarbatorita pare incantata de realizarea copilei ei. Sa ai o saptamana grozava langa Stefan si ceilalti dragi tie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Elena pentru cuvintele frumoase. Imaginatie am, insa ideea cu pantoful, poseta si fardurile este destul de veche, au facut-o multe fete. Si intr-adevar, mama a fost tare incantata, si-a printat pozele si le-a dus la serviciu, sa se laude la colege :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani mamei tale si multa sanatate!Tortul e superb si de incantata sunt sigura ca a fost!
    Diplomatul e si preferatul mamei mele si acum in 14 ianuarie e ziua ei,deci va trebui sa ma pregatesc si eu cu unul.
    Te-am pupat Diana si la cat mai multe torturi!O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Lissa. Sunt magulita, mai ales ca aprecierile vin din partea ta, care esti un exemplu pentru mine. La tortul urmator vreau sa fac si mai bine, si voi incerca royal iceing, anul acesta nu am mai avut timp si am decorat cu ciocolata topita.

    RăspundețiȘtergere

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!